Too good to be true! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu Too good to be true! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu

Too good to be true!

Door: Christy Westerlaken

Blijf op de hoogte en volg Christy

25 April 2014 | Frankrijk, Mougins

Too good to be true, een betere titel voor mijn eerste reisverslag is er niet! Samen met Linda ben ik afgereisd naar het stadje Mougins waar wij onze minor internationalisering uit zullen voeren. En wát een begin van onze reis!

Onze reis die vanmiddag om 12.30 écht begon op station Brussel Midi. Daar stapten we in de trein, klaar voor een zeven uur durende treinrit. Het hoogtepunt was wel het overstappen van Paris Gare du Nord naar Paris Gare de Lyon. Rennen met twee koffers (waarom ook alweer twee!) trap op, trap af, metro in, metro uit en een trein die wegreed op het moment dat wij gingen zitten! Om 20.00 kwamen we aan in Cannes waar we opgehaald werden door onze huiseigenaar. Hij vroeg aan ons of we al gegeten hadden en na een ontkennend antwoord reed hij zonder pardon naar de eerste en beste boulangerie om daar stokbroden voor ons te halen.

Toen we aankwamen bij ons appartement waren we heel verrast! Klein, maar fijn. Het is er wel ontzettend laag (zelfs voor mij!) en ondertussen staat de hoofd-stoot-teller al op zes. De eigenaar vroeg ons even te settelen en na een kwartiertje met de stokborden naar zijn huis te komen, wat hier om de hoek is. Toen wij daar aankwamen stond de tafel al gedekt! Een heerlijke salade, stukken meloen, verschillende kazen en parmaham. We hebben met zijn drieën gezellig samen getafeld onder het genot van een lekkere streekwijn. Dat er nog maar vele glazen mogen volgen!

• 25 April 2014 - 16:34

Maril:

Hoi Christy,
    Op zo'n aankomst kan ik alleen maar PROOST zeggen. Ik hoop op een even goede start van de stage. Succes en denk om je hoofd.
    Groetjes, Maril