Mix & match: the French and British lifestyle - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu Mix & match: the French and British lifestyle - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu

Mix & match: the French and British lifestyle

Door: Christy Westerlaken

Blijf op de hoogte en volg Christy

04 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Het is alweer anderhalve week geleden dat Linda en ik aankwamen in ons appartementje in Mougins. Met daarbij goed nieuws, want over anderhalve week verhuizen we naar het appartement hier beneden wat véél ruimer is, met een hoger plafond, luxe inrichting én een wasmachine en droger! Heel fijn, we can't wait!

Afgelopen woensdag hebben we een ochtend meegelopen met Heather, EAL teacher. Zij helpt kinderen die moeite hebben met het Engelstalig onderwijs hun taalachterstand in te halen. Hierbij maakt ze veel gebruik van de site "brainrush" waar zij opdrachten voor de kinderen kan selecteren. Door zoveel mogelijk te oefenen, sparen de leerlingen punten op. Hierdoor ontstaat er een competitie: Wie haalt de meeste punten binnen?

Afgelopen donderdag was het Fête du Travail wat betekent dat er in Frankrijk letterlijk niks open is en je met het openbaar vervoer nergens kunt komen. Ook de Mougins School was gesloten dus wij hadden een lekker dagje vrij. Wij zijn er die middag te voet op uit getrokken en kwamen bij een enorm park aan waar er werd gepicknickt, gevoetbald, gedamd en natuurlijk heel veel wijn gedronken! Typical French!

Deze zaterdag hadden we het plan om naar Nice te gaan. Maar wát zijn die bussen hier een gepuzzel! Zelfs met boekjes, sites en de kaarten uit de haltes kwamen we er niet uit, dus zijn we maar op de gok in een bushokje gaan zitten in de hoop dat er een bus zou komen. Én die kwam (na een half uur)!
In Cannes hadden we een overstap van een minuut of vijf om de trein naar Nice te halen. So far so good. Snel kaartjes gekocht en gerend naar het goede perron... Daar aangekomen reed er níks. Bleek er een ongeluk te zijn gebeurd tussen Cannes en Antibes waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. So we had to change our plans!
Backup plan werd Antibes, ook bereikbaar met de bus. En wat een goede keuze was dat zeg! Daar aangekomen kwamen we een collega tegen die ons meteen een korte tour naar het oude gedeelte van de stad gaf. Wat is dat een prachtig stadje met veel gezellige terrasjes, een super uitzicht over de zee en de oude vestingmuren. Daarnaast is Le Nomade een heel apart bouwwerk dat al van veraf te zien is. Heel indrukwekkend!

Vanavond zijn we gezellig uit eten geweest in "La Toscana", een klein stukje Italië aan de Côte d'Azur. We kwamen aan op een tijd die veel te Nederlands was: Half 7. We hebben er heerlijk gegeten en de wijn mocht niet ontbreken!

Morgen start weer een nieuwe week met een druk programma! Morgen zullen we eerst assisteren in verschillende klassen om die middag tijdens de vergadering onze assignment voor te leggen aan het team: How much has EAL to do with the understanding of maths? Heel spannend!

A goal without a plan is just a wish. - Antoine de Saint-Exupéry.