Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Christy Westerlaken

Blijf op de hoogte en volg Christy

24 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Na weer een aantal dagen zonder internet te hebben gezeten, volgt hier de blog van anderhalve week! Deze keer geen problemen met het modem of signaal, maar sterker nog: we waren afgesloten!

Afgelopen zaterdag zijn we naar het filmfestival in Cannes geweest. Wat een belevenis om dat van dichtbij te zien, ondanks dat ik bijna geen acteurs ken. Uitzonderingen daargelaten (lees: Channing Tatum). Cannes is veranderd in een levendige stad met strandtenten, veel toeristen en mensen die de hele dag wachten op (een toegangskaartje voor) een première of een glimp van een acteur.
Rond half 8 stonden we op het station om de trein naar Juan les pins te nemen. Hier woont een collega van ons die ons had uitgenodigd voor haar verjaardag. Daar heb ik voor het eerst in mijn leven Libanees gegeten en wat wás het lekker! Echt een aanrader om eens te proberen. Na wat wijntjes zijn we in het centrum een cocktailbar ingedoken die we rond een uur of 3 weer verlieten. Een hele gezellige avond! Die nacht konden we blijven slapen in het appartement van die collega. Volgende dag nog heerlijk genoten van het weer aan het zwembad en toen weer terug naar ons appartementje om te verhuizen! Althans, dat dachten we...

Eigenlijk zouden we vorige week donderdag al verhuizen, maar dit hadden we verzet naar het weekend, omdat wij dan meer tijd zouden hebben en onze huisbaas, Sandrine, thuis zou zijn. Zaterdag ging, om wat voor reden dan ook, niet lukken. Zondag kregen we van Sandrine te horen dat degene waarmee we de appartementen zouden switchen laat thuis zou zijn. Nog een dagje uitstel!
Uiteindelijk zijn we afgelopen maandag verhuisd en serieus, wat een luxe! We kunnen ons hoofd niet meer stoten, hebben een badkamerdeur (!) en zoveel ruimte dat we elkaar af en toe kwijt zijn.

Stage! Dit was de laatste week dat we kinderen geobserveerd hebben tijdens de rekeninstructie. Nu is het een kwestie van gegevens verwerken en onze bevindingen tijdens de vergadering aan de andere leerkrachten presenteren.
En wat we deze weken allemaal te weten zijn gekomen! Aan het onderwijs hangt een aardig prijskaartje: Om je kind vanaf het derde tot het achttiende jaar naar school te laten gaan, moet in totaal even €64.000 neergeteld worden. Veel kinderen hebben hier nannies en sommigen zelfs drivers die de nannies weer rijden. De ene ouder betaalt $1.500.000 voor een ritje naar de ruimte, het andere gezin bezit drie huizen. Zelfs de kinderen van een actrice uit Gossip Girl gaan hier naar school. 's Ochtends staat de parkeerplaats vol Porsches en de nieuwste Mercedes modellen. Zelfs na vier weken blijven wij ons nog verbazen!

Afgelopen dinsdag was Linda's verjaardag. Helaas voelde ik me vanaf het weekend echt niet goed, dus hebben we de plannen moeten cancelen. Balen, want had leuke dingen gepland.
Donderdag was het hier serieus noodweer. En dan niet noodweer zoals het KNMI het roept bij een paar drupjes regen, nee. Het regende en onweerde onwijs. Het heeft zelfs in Zuid Frankrijk drie levens geëist.

Gelukkig was het gister beter weer! We hebben heerlijk luxe gedineerd aan de zee en een lekker flesje wijn gedronken! We hoefden niet eens zelf bij te schenken, zelfs dat werd voor ons gedaan. Heerlijk genoten van een tartare en frietjes en als dessert de allerlekkerste crème brullée die ik ooit had gegeten!
Rond een uur of 11 zijn we nog gezellig een bar ingegaan om wat te drinken. En dan het bruisende nachtleven van Cannes! We zijn naar nachtclub Les Marches geweest. Daar aangekomen waren de mensen voor ons in de rij een jaar of 20 ouder. We moesten 14 euro entree betalen, maar dat was ook meteen onze eerste consumptiebon. Eenmaal binnen was het echt superstrak ingericht. Bij de bar bleken we geen wijn te kunnen krijgen (We zijn in Frankrijk!). Ze verkochten alleen mixdrankjes en wodka (maar wel per fles). Naar mate de nacht vorderde, werd het steeds drukker en gezelliger! Een hoop Frans, Engels en zelfs Italiaans gesproken, maar het was een topnacht!

Morgen gaan we nog even genieten van wat mooi weer op het strand en de laatste dag filmfestival. Zin in!

"Opportunities don't often come along. So, when they do, you have to grab them."

• 02 Juni 2014 - 12:41

Suzanne Raaijmakers:

Dag Christy,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie het zo enorm naar je zin hebben. Goed hoor! Heb je je gitaar meegenomen :-).

Groeten, Suzanne