True happiness! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu True happiness! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Christy Westerlaken - WaarBenJij.nu

True happiness!

Door: Christy Westerlaken

Blijf op de hoogte en volg Christy

23 Juni 2014 | Frankrijk, Mougins

Okee, ik heb echt een schandalig lange tijd niet meer geblogd. Een maand zonder internetproblemen lijkt hier onmogelijk, dus we hebben weer een week zonder internet gezeten. Hierbij dan ook het verslag verslag over de afgelopen drie weken!

Zaterdag (7 juni) zijn Linda en ik met een boot naar Ste. Marguerite gevaren, een eilandje voor de kust van Cannes. Het grootste gedeelte van het eiland bestaat uit natuurgebied en een prachtige kust. Een heel klein gedeelte is bebouwd. Zo hebben we het Fort Royal bezocht dat van de 17de tot de 20ste eeuw een staatsgevangenis was. Heel bijzonder; op zo'n groot, grotendeels onbewoond eiland, opeens een minidorpje aan te treffen. Daarnaast wordt er op het eiland wel geprofiteerd van het toerisme wat aan de ene kant eigenlijk heel zonde is.

Zondag was het 30 graden en ben ik lekker aan naar het strand geweest. Maandag waren we vrij in verband met Pinksteren. Ook toen was het weer zo warm dus zijn Linda en ik weer even naar het strand geweest en voor de rest wat rondgelopen en gegeten in Cannes. Echt een weekend ontzettend genoten!

Op stage heb ik die week voor het eerst gedeeltes van de dag een klas in mijn eentje gedraaid. Dit was helemaal niet gepland. De headmaster kwam in de ochtend naar mij toe met de vraag of ik naar form 6 kon, omdat daar geen leerkracht zou zijn. Om een beetje een beeld te schetsen van hoe de klas daar is: Toen ik daar binnen kwam, waren de rekenboeken al uitgedeeld, de leerlingenregistratie werd gedaan en de kinderen stonden op het punt aan de slag te gaan. Wauw! Door de dag heen kwamen steeds verschillende leerkrachten even kijken hoe het liep, maar het was een erg leuke dag!
Nu lijkt het net alsof ik de rest van de week niks heb gedaan, maar we hebben echt wel hard gewerkt! ;) We zijn verder begonnen aan discover the garden, het projectje dat we op hebben gezet in de tuin.

Het weekend daarna zijn we op zaterdagochtend naar Grasse geweest. We hadden allebei niet verwacht dat het zo'n leuke stad zou zijn. We zijn naar een parfummuseum geweest en meteen wat leuke dingetjes gekocht! Verder hebben we vooral de toerist uitgehangen, maar hadden éigenlijk te weinig tijd. Om 3 uur moesten we namelijk weer bij de Mougins School zijn voor de Summer Fair! En wat was dat gezellig! Ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel, zat de stemming er goed in en hebben we éindelijk onze Belgische frietjes gegeten begeleid met een heerlijke champagne! Daarna werden we door een collega nog doorverwezen naar de Russische standjes met wodka (onder het mom van, drink zo veel dat je je naam vergeet). Hier hebben we vriendelijk voor bedankt (brave studenten dat we zijn!) en daarna zijn we weer naar huis gegaan.
Zondag zijn we naar Cagnes sur mer gegaan. Dit viel in eerste instantie heel erg tegen. Richting het strand zag het er allemaal een beetje vervallen uit, terwijl we een bruisende boulevard verwachtten. Later bleek dat boven op een heuvel het historische centrum lag. Het was een flinke klim, maar zeker wel de moeite waard! Het bestond uit een oud kerkje, een groot fort en smalle straatjes. Daarna zijn we nog gezellig uit eten geweest. We kregen een lekkere sangria als aperitiefje. Verder lekker ravioli napolitana gegeten en een lekkere fles chardonnay gedronken!

Anyway, nu loop ik nog maar één week achter! Dat verslag volgt ergens komende week nog als we tijd kunnen vinden tussen alle hectiek voor school! Morgen hebben we een afsluitend gesprek over de minor met onze minordocent. Daarna nog even hard werken aan het uiteindelijke product en dan zit het er al op! Het is echt onwijs snel gegaan en het voelt heel dubbel, want ik zou hier zo nog even willen blijven!

Iets dat ik hier in elk geval wel heb geleerd is een prachtige definitie van het beroep leraar. Alle credits van onderstaande quote gaan naar een collega!

"Being a teacher is amazing. You get paid for having fun."

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christy

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4894

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2016 - 22 Augustus 2016

La bella Italia

14 Juli 2015 - 26 Juli 2015

La bella Italia, ik ben in Emilia-Romagna!

24 April 2014 - 02 Juli 2014

Minor internationalisering

Landen bezocht: